Rap zijn....

...want morgen is de laatste dag van het jaar.
Het is godgeklaagd! Hoe presteer ik dat telkens weer opnieuw? Nog vóór elke eerste dag van een nieuw jaar heb ik een lijst met goede voornemens klaar. Zo van: 'dit zal me nooit meer gebeuren'.
Mijn voornemens van vorig jaar heb ik lang geleden ergens verloren gelegd, maar ik wed dat ze er dit jaar niet veel anders gaan uitzien. Eén goed verleden voornemen herinner ik me op dit eigenste uur. Koop geschenkjes goed op voorhand zodat je niet midden een gulzige, twijfelende en wanhopige horde mensen je weg moet zoeken tussen winkelrekken.

De kleinkinderen waren tijdens het kerstweekend bij hun mama. Zij komen overmorgen voor de pakjes onder de kerstboom. Een week langer tijd gehad om inkopen te doen! Mijn les van vorig jaar en van de jaren daarvoor is niet geleerd.
Of misschien moet ik zeggen dat het me toch deels is gelukt om in de loop van het jaar hier en daar iets te vinden dat later als kerstgeschenkje onder de boom kan geschoven worden.

Gisteren ging ik nog op zoek naar het gezelschapsspel 'De slimste mens van de wereld'. uitverkocht in de Fnack. 'Och mevrouw, honderden werden er verkocht'. Volgende week komen ze misschien weer binnen. Na anderhalf uur vond ik het in een van de Standaard boekhandels en kon ik de zotte drukte in het stadscentrum achter me laten. Te voet, want het openbaar vervoer werd opgehouden door fout geparkeerde auto's.

Als eerste op mijn goede voornemens-lijst staat...wat dacht je? En zeggen dat we na de lunch nog naar een verlichtingswinkel moeten want een van de kinderen heeft een plafondlamp nodig. Morgen is er nog shopping zondag. Speciaal voor al de uitstellers. Wat een luxe! (grimas)

Reacties

Populaire posts