Wat is het probleem ?

Zorgen, problemen, kleine familie- en vriendenruzietjes. Wie kent ze niet? Vaak zijn het die dingen die me naar de keukentafel sturen waar de isoleerkan van 's morgens nog staat, met hopelijk nog een lekje koffie. Het moment om er bij te gaan zitten. Zucht!

Toch kwam ik al mijn kleine en grote bezorgdheden gisteren te boven toen ik bij die lauwe koffie een tekst las die me deed beseffen dat we vooralsnog gespaard blijven van dè echt grote problemen.

Allee. Ten eerste hebben wetenschappers zopas ontdekt dat de aarde, ergens vanuit de kern, een raar bromgeluid maakt dat men ‘The Hum’ noemt. Men heeft dat geluid even geleden kunnen filteren uit alle andere gebrom en men heeft er een studie over gepubliceerd waarin oceanograaf Fabrice Arhuin suggereert dat het de trillingen van de oceaangolven zijn die op mekaar botsen. Daardoor zouden seismische golven de aarde doen trillen en die zouden de zeer lage tonen voortbrengen. Als dit zou kloppen is dat een zeer grote stap vooruit voor de wetenschap, staat er te lezen.
Oké. Het is alleen zo dat die Fabrice dat suggereert. Moeten we ons nu zorgen maken?
Ten tweede las ik dat het Andromedastelsel in een super hoge snelheid op onze Melkweg afgeraasd komt. Dat is bovendien veel groter dan ons stelsel en het zal ons opslokken. Binnen x miljard jaar weliswaar. Gedaan, fini, punt, uit. En wij, onze planeet, is slechts een kiezelsteentje in dat oneindig universum met miljoenen melkwegen en stelsels en zwarte gaten. Noem maar op.

Als onze planeet slechts een kiezelsteentje of minder is in dit universum wat zijn wij dan?
Daar moet een kop koffie aan te pas komen. Een hete...met slagroom, als die voorradig is. Zucht!



Reacties

Populaire posts